FAQ
Klik hieronder de categorie aan
om uw vraag te vinden.

Heeft u nog vragen?
Vaccinaties
- Welke vaccinaties heb ik nodig voor mijn reis?
- Hoe lang van tevoren moet ik me laten vaccineren?
- Hoeveel jaar ben ik na een vaccinatie beschermd?
- Treden er bijwerkingen op na het vaccineren?
- Hoeveel procent ben ik beschermd na 1+2 Hepatitis B vaccinaties?
- Wanneer krijg je geen hepatitis A vaccinatie?
- Kunnen alle vaccinaties in één keer worden toegediend?
- Mogen twee levende vaccins samen worden gegeven?
- Kunnen jonge kinderen de reisvaccinaties combineren met de vaccinaties van het consultatiebureau?
- Heeft mijn kind reisvaccinaties nodig als het gevaccineerd wordt op het consultatiebureau?
- Ik heb al een deel van de vaccinaties die aanbevolen worden voor mijn reis, wat nu?
- Kan ik ook immunoglobine tegen Hepatitis A bij Meditel krijgen?
- Heb ik malariatabletten nodig voor mijn reis?
- Ik heb gehoord dat sommige malariatabletten psychische klachten kunnen veroorzaken, klopt dit?
- Mag ik mijn kinderen ook met DEET insmeren?
- Alle vaccinaties heb ik al, ik hoef alleen nog maar malariapillen. Kan ik deze telefonisch bestellen?
- Krijg ik de malariatabletten direct mee?
- Ik gebruik antibiotica, mag ik dan gevaccineerd worden?
- Ik heb koorts, mag ik dan gevaccineerd worden?
- Ik gebruik antistollingsmiddelen, mag ik gevaccineerd worden?
- Zijn er situaties waarin vaccineren wordt afgeraden?
- Ik moet een herhaalvaccinatie halen. Moet ik dan weer consultkosten betalen?
- Zijn er ziektes die ik vooraf aan de arts kenbaar moet maken?
- Hoe krijg ik een nieuw vaccinatieboekje?
- Kan ik mijn gegevens inzien en welke vaccinaties ik eerder heb gehad?
- Is het Internationaal Bewijs van Inenting tegen gele koorts hetzelfde als het ‘gele boekje’?
- Ik ben mijn vaccinatieboekje kwijt, kunt u mij helpen aan een nieuw vaccinatieboekje?
- Ik wil graag zwanger worden, mag ik gevaccineerd worden?
- Ik wil graag zwanger worden/Ik ben zwanger. Mag ik malariatabletten slikken?
- Ik ben zwanger, mag ik DEET gebruiken?
- Hoe kan ik een afspraak maken?
- Op welke dagen en tijdstippen kan ik terecht voor een afspraak?
- Ik wil graag op een ander tijdstip langskomen dan de opties die de website biedt. Kan dit?
- Kan ik mijn afspraak nog wijzigen of annuleren?
- Waarom verschillen de consultkosten van elkaar?
- Hoe kan ik betalen?
- Worden de kosten door mijn zorgverzekeraar vergoed?
- Waarom staat op mijn factuur ‘consult langverblijf’?
- Heeft u (technische) problemen bij het online maken van een afspraak of het invullen van de vragenlijst?
Medische keuringen / PMO
- Moet ik een handdoek meenemen naar mijn afspraak?
- Is er een douche of kleedkamer aanwezig?
- Is deelnemen aan een medische keuring verplicht?
- Wie krijgt de uitslag van mijn keuring of onderzoek te zien?
- Moet ik nuchter zijn voor mijn keuring of onderzoek?
- Kan ik mijn afspraak nog wijzigen of annuleren?
- Ik ben onverwachts verhinderd om naar mijn afspraak te komen, wat moet ik doen?
- Word ik altijd onderzocht door een arts?
- Hoe snel ontvang ik de schriftelijke terugkoppeling van mijn medische keuring?
- Hoe kan ik mijn afspraak maken voor een beroepskeuring of preventief medisch onderzoek (PMO)?
- Wat is het verschil tussen een Preventief Medisch Onderzoek (PMO) en een Health Check?
- Welke vestigingen heeft Meditel?
- Op jullie site staan enkele vooraf samengestelde PMO pakketten. Zijn dit de enige opties?
- Worden mijn medische uitslagen veilig opgeborgen?
- Hoe lang bewaart Meditel mijn gegevens?